Gemeenteraadsleden streven ook naar meer onthulling van discipline tegen officieren

 

Mensen die uitkijken naar de komst van het online Procedural Justice Dashboard van de politie van Cambridge, dat de behandeling van verschillende raciale en etnische groepen transparanter moet maken, hebben mogelijk een langere wachttijd dan verwacht. Het is niet duidelijk of het dashboard informatie zal bevatten over politiecontroles per race en andere basisgegevens die worden gebruikt om raciale profilering te onderzoeken, althans niet in eerste instantie.

 

Donderdag zei politiewoordvoerder Jeremy Warnick dat het dashboard aanvankelijk ‘misschien niet zo robuust was als we hadden bedoeld’ vanwege aanwervingen en financiële vertragingen, evenals de geplande omleiding van fondsen van de afdeling naar huisvesting en sociale doelen. Hij zei eerder dat het te vroeg is om details van het plan te bespreken, omdat het nog in ontwikkeling is. vijftig plus match is voor ouderen.

 

Toch zei Warnick: “we blijven ons inzetten om [een openbaar dashboard] te bieden.”

 

Het Office of Procedural Justice van de afdeling is in 2018 opgericht met als missie ‘het proactief monitoren van gegevens met betrekking tot de interactie tussen politie en burger voor indicaties van mogelijke raciale profilering, raciaal bevooroordeelde politie of het gebruik van geweldsincidenten, en het beoordelen van de naleving van statuten door de afdeling, verordeningen en voorschriften gericht op het verplichten van verantwoording ‘, aldus een beschrijving in het stadsbudget 2018-2019. En het publiek zou weten hoe de politie op deze gebieden presteerde via een openbaar ‘dashboard’. regioswingers review is bekend.

 

Zoals de website van de afdeling nu zegt: “Het Procedural Justice‘ Dashboard ’brengt de transparantie van de politie naar een ongekend niveau door bijna realtime updates te verstrekken over verschillen in hoe de afdeling het publiek behandelt.”

 

https://www.youtube.com/embed/y-QKcQpyB6Y

 

Maar tot nu toe is er niets anders dan een “voorbeeld” -dashboard dat geen voorbeelden van gegevens bevat. In plaats daarvan is er een hypothetische score: een getal dat perfecte prestaties – gelijke behandeling van blanke en niet-blanke burgers – vergelijkt met prestaties van Cambridge. Hoe worden prestaties gemeten? Via een ‘eigen algoritme’, wat betekent dat de methode niet openbaar is.

 

Warnick zei vorige maand: “het is te prematuur om op dit moment in het dashboard te duiken”, aangezien de dingen kunnen veranderen naarmate het zich ontwikkelt. De steekproef ‘is alleen bedoeld om bewoners een idee te geven van wat voor soort informatie beschikbaar zou kunnen zijn’, zei hij; gedetailleerde plannen zijn niet beschikbaar.

 

Vijf maanden voor een reactie

 

Commissaris van politie Branville G. Bard Jr. gaf in maart enkele aanvullende details naar aanleiding van een verzoek van de gemeenteraad om bijgewerkte informatie over de “voortgang” van het dashboard. (Dat verzoek is in november bij de stadsbeheerder ingediend.) Bard zei dat het Bureau voor Procesrecht in eerste instantie informatie over verkeersstops zal onderzoeken; later gegevens over voetgangersstops en incidenten met geweldsgebruik.

 

“De gebruikte informatie is beschermend voor het publiek en eerlijk voor de mannen en vrouwen die de wet handhaven”, aldus Bard. ‘Eenmaal berekend’ wordt deze in ‘(bijna) realtime’ op het dashboard geplaatst.

 

Raadsleden hebben Bard tijdens de vergadering van 2 maart niet ondervraagd over de details van het dashboard. Ze waren meer geïnteresseerd in het schema. Bard zei dat het kantoor onlangs heeft besloten dat het de manier waarop het gegevens verzamelt radicaal moet veranderen om het proces te automatiseren en het publiek in staat te stellen te “interacteren” met de informatie, waarbij het vermoedelijk kiest hoe het zijn eigen vergelijkingen wil maken.

 

Geen verzoek om financiering

 

Een naamloos ‘lokaal bedrijf’ bood zich vrijwillig op om de gegevensverzameling te automatiseren, en uiteindelijk besloot de afdeling nieuwe software te kopen, zei Bard. Als gevolg hiervan moet de afdeling haar systemen voor gegevensrapportage en -verzameling opnieuw maken, zei hij. Het kan zes tot negen maanden duren.

 

Bard zei dat een verzoek om geld om de software te kopen “op handen was” en hij hoopte dat het systeem in de eerste helft van dit jaar operationeel zou zijn en dat het dashboard “kort daarna” voor het publiek beschikbaar zou zijn.

 

Vier maanden later is er geen verzoek om geld meer gedaan. Warnick zei dat donderdag de vroegste datum voor een inzending laat deze maand zou zijn. Een van de twee functies bij het Office of Procedural Justice, een informatica-analist, was vanaf maart niet bezet en blijft vacant, zei Warnick donderdag.

 

“Echter, met de recente ontwikkelingen in de herverdeling van fondsen van de politie van Cambridge naar andere stadsinitiatieven, kunnen beide zaken vertraging oplopen”, zei hij. Bij het laatste bericht had stadsmanager Louis A. DePasquale gepland om 2,5 miljoen dollar van het politiebudget te verleggen naar huisvesting, maatschappelijk werk, onderwijs en de mensenrechtencommissie door vacatures van de politie te bevriezen.

 

Raadsleden willen openbaarmaking

 

Afzonderlijk hebben raadsleden tijdens een woensdagvergadering van de gemeenteraadscommissie van de gemeenteraad aangedrongen op meer openbaarmaking van klachten en disciplinaire maatregelen tegen officieren. ‘Ik denk dat mensen dat zouden willen zienwe nemen die klachten serieus en als iemand schuldig wordt bevonden aan die klacht, wordt hij verantwoordelijk gehouden, en ik weet niet of die informatie openbaar is ‘, zei wethouder Marc McGovern.

 

Bard zei dat informatie over klachten tegen de politie “direct beschikbaar is”, maar in lijn met de interpretatie van de staatswet door de stad is discipline niet openbaar. In mei vertelde stadadvocaat Nancy Glowa aan raadsleden dat ze niet konden achterhalen, zelfs niet in een gesloten sessie, wat er met politie-inspecteur Jack Albert was gebeurd nadat Albert per ongeluk het Twitter-account van de afdeling had gebruikt om de Amerikaanse vertegenwoordiger Joseph Kennedy III te bellen ‘een andere fucking liberaal’ eikel. ‘ En hoewel de informatie over het aantal en het jaar van de klachten openbaar is, vereist het verkrijgen van details dat er een openbaar archiefverzoek wordt ingediend; Cambridge Day heeft een verzoek ingediend voor de bijzonderheden, inclusief raciale informatie, van de acht klachten die sinds 2016 zijn ingediend.

 

Een van de acht werd onderbouwd en een, dit jaar gemaakt, wordt nog onderzocht, zei Warnick. Bij de anderen werden de acties van de politieagenten bevestigd.

 

Actie van klachten

 

Bard zei dat de afdeling tijdens de commissievergadering software gebruikt om agenten met meerdere klachten of geweldsincidenten te identificeren. Hij zei niet hoeveel incidenten tot actie zouden leiden, maar woordvoerder Warnick zei dat degenen met ten minste drie gevallen en mogelijk minder werden geselecteerd.

 

‘Interventie omvat counseling, omscholing en psychologische evaluatie indien nodig’, zei hij. “Het is bedoeld als hulpmiddel om toezichthouders en commandanten te helpen bepalen of er werkstress of prestatieproblemen zijn.”

 

Het aantal incidenten met geweldsgebruik is de afgelopen jaren afgenomen; in 2018 waren dat er 59, het meest recente jaar waarvoor er een jaarverslag is. Een agent had in 2018 zeven incidenten, waaronder drie waarbij hij een pistool op een verdachte richtte, volgens het jaarverslag van de afdeling. De gevonden afdeling was gerechtvaardigd in alle 59 zaken in dat jaar en in 2015 en 2016. In 2017 was er geen melding vanwege personeelsverloop.

 

Tijdens de commissievergadering zei vice-burgemeester Alanna Mallon dat niet genoeg mensen beseffen dat ze een klacht over de politie kunnen indienen bij de Police Review & Advisory Board, een panel van burgers dat hoorzittingen over klachten kan houden. Mallon wist blijkbaar niet dat het bestuur niet anders kan doen dan aanbevelingen doen aan de stadsmanager over politiediscipline en zelfs zijn eigen zaken niet onderzoekt; de politie doet eerst onderzoek en het bestuur, dat de facto bij de politie zit, handelt als het het niet eens is met een bevinding.

 

“Niet voldoende gevoelig”

 

Het bestuur heeft sinds 2016 vier klachten onderbouwd of gedeeltelijk onderbouwd. Een daarvan resulteerde in een aanbeveling, volgens een brief van PRAB van 19 december 2017 aan adjunct-hoofdinspecteur Paul Ames, vervolgens hoofd van de afdeling Professionele Standaarden, die klachten onderzoekt. De naam van de politieagent was zwart gemaakt op de kopie die Cambridge Day had verkregen met een verzoek om openbare registers.

 

De raad van bestuur zei dat de officier een afdelingsregel had geschonden die ‘onbehoorlijkheid, grofheid of onbeschoftheid tegen een lid van het publiek’ verbood, terwijl de officier ‘aangaf dat een klager’ van de website van Tinder af moest blijven ‘.’ Tinder is een online dating-app met een reputatie voor het vergemakkelijken van informele seks.

 

De brief gaf geen details over de klacht; de taal ervan suggereerde dat de klacht betrekking had op seksuele intimidatie of aanranding en dat de klager een vrouw was. “Gezien de context en gevoeligheid van deze zaak – en de grotere dialoog over seksueel geweld, genderkwesties en het respecteren van de rechten van vrouwen in het huidige moment – zijn wij van mening dat deze officier niet voldoende gevoelig en respectvol was”, aldus de brief.

 

Vervolgens werd de politie geprezen voor “het snel introduceren van verplichte traumagestuurde politietraining voor agenten die seksueel geweld onderzoeken”, maar voegde eraan toe: “Meer in het algemeen dringen we er bij de afdeling op aan om van deze gelegenheid gebruik te maken om na te denken over hoe dit incident de lopende verbeteringen in training, beleid en procedures. ”